Messerschmitt Me 262

Hävitaja
1941
See oli maailma esimene masstoodanguna ehitatud ja sõjas kasutatud reaktiivlennuk. Sellise lennuki ilmumisega kaasnes lennunduses ka muid tehnoloogilisi uuendusi.

Hävitajaversiooni hüüdnimi oli Schwalbe ("pääsuke") ja hävitus-pommitajaversiooni hüüdnimi Sturmvogel ("tormilind").

Lennuki suurim puudus oli tänapäeva mõistes algeline, vähese mootoriressursiga ja Me-262 kaalu kohta nõrk Junkersi Jumo 004 turboreaktiivmootor. Kuna Saksamaa sõjatööstus ei saanud sõja teisel poolel enam reaktiivmootorite ehitamiseks vajalike sulamite kuumakindlust tõstvaid legeerivaid lisandeid, kahanes mootorite tööiga (ressurss) asendusmaterjalide tõttu algselt keskmiselt 100 tunnilt kõigest 25 töötunnini. Ka tuli asendusmaterjalide tõttu vähendada mootori pöörete arvu, mille tulemusel langes mootori tõukejõud 1000 kgs-lt 800 kgs-le.
Messerschmitt Me 262
Messerschmitt Me 262
Tehnilised andmed
Meeskond: 1 (öisel varjandil 2)
Mootor: Junkers Jumbo 004B
Tiivaulatus: 12.48 m
Pikkus:10.58 m
Kõrgus: 3.84 m
Tiiva pindala: 21.7 m2
Max stardi mass: 6400 kg
Tühimass: 3800 kg
Maksimaalne kiirus: 900 km/h
Lennulagi: 12200 m
Tegevusraadius: 1050 km
Relvastus: 4 x 30 mm automaatkahurit
Toodang: kuni 1433 lennukit Saksamaal, 15 lennukit Tšehhoslovakkias, á 2 lennukit Jaapanis ja NSV Liidus.
(Messerschmitt Me 262 A-1a andmed)
Seotud videod
Statistika 24.4.2024 03:35:14
Online: 15
UusWeb.ee 2004 - 2024
Pistik | Vormel-1.ee | Ralliportaal.ee | Tihend
Silver | Sünnipäeva luuletused | Sporditurg.ee | WordPressi kodulehe tegemine | EYTK
WebArt – Wordpressi info ja õpetused | Postiindeksid